Interviu Monica Moldovan, Cambridge Centre Timisoara: Cu succesul vin noi responsabilitati si presiuni

Interviu Monica Moldovan, Cambridge Centre Timisoara: Cu succesul vin noi responsabilitati si presiuni
Autor: 
PRwave
Data: 
03.08.2023

Va invitam sa cititi un interviu in exclusivitate cu Monica Moldovan – Managing Director Cambridge Centre Timisoara, Administrator SC MMR Value SRL, despre dezvoltare personala si profesionala, provocari, leadership, succes, dar si sfaturi si recomandari utile, experiente de afaceri!

 

Pentru inceput, te rog sa ne spui cate ceva despre tine

Sunt originara din Brad si am venit in Timisoara pentru a urma cursurile Facultatii de Stiinte Politice, Filosofie si Stiinte ale Comunicarii, Specializarea Jurnalism. Ulterior, am urmat un Master in Administrarea Afacerilor. Dupa absolvire, am ramas in Timisoara, am continuat sa ma dezvolt profesional si am participat la diverse cursuri si workshop-uri, care mi-au imbogatit cunostintele in domeniul meu de activitate.

Primii ani am lucrat in Jurnalism, iar, ulterior, am cautat sa imi dezvolt abilitatile de leadership, asa ca am acceptat o oportunitate de a lucra intr-un rol de coordonare. Am fost implicata in proiecte complexe, unde am invatat sa gestionez mai eficient resursele si sa motivez membrii echipei pentru a obtine rezultatele dorite.

In prezent activez in domeniul educatiei. Am ajuns in acest domeniu din intamplare, in 2012, din dorinta de a-mi suplimenta veniturile si a-mi pastra cunostintele de limba engleza dobandite. Am avut si am oportunitatea sa lucrez cu oameni minunati si sa invat mereu lucruri noi, sa pot sa ma perfectionez prin cursuri si certificari, pentru ca in prezent sa ma ocup de tot ceea ce inseamna Cambridge Centre Timisoara, parte a Cambridge Centre Romania.

Sunt pasionata de dezvoltarea personala si profesionala si imi doresc sa continui sa cresc si sa contribui la succesul organizatiilor cu care colaborez. Simt ca acesta este doar inceputul, ca pot si vreau sa fac mai multe, iar cerul (nu) e limita.

 

Cand, de ce si cum ai facut pasul catre antreprenoriat?

Am luat decizia de a deveni antreprenor dupa o serie de experiente personale si profesionale care m-au motivat sa fac acest pas. Unul dintre momentele-cheie care m-au determinat sa iau aceasta hotarare a fost atunci cand, fiul meu, care avea 4 ani la acea vreme, m-a intrebat daca voi reveni candva la casa in care locuim impreuna, dupa o perioada lunga de delegatii la locul de munca. Acest lucru mi-a deschis ochii asupra timpului pretios pe care il pierdeam departe de familie din cauza cerintelor jobului meu, unde aveam responsabilitati mari, dar eram mereu limitata in decizii si directii de actiune viitoare. Imi doream sa fiu mai implicata si disponibila pentru familia mea.

In paralele cu framantarile personale, au aparut cele profesionale. Din dorinta de a ma dezvolta, cum spuneam, am urmat diverse cursuri, am citit, m-am abonat la diverse platforme de invatare, am lucrat cu mentori, si am ajuns in punctul in care am acumulat cunostinte si informatii valoroase, simtind ca pot folosi aceste resurse pentru a face mai mult si pentru mine, si pentru altii.

Astfel, am decis sa imi deschid propria firma in 2019, unde sa fiu propriul meu angajator, sa am libertatea de a lua decizii si a-mi gestiona timpul. In aceasta perioada, am acceptat colaborarea cu Asociatia Cambridge Centre Romania, deoarece aceasta oportunitate mi-a oferit posibilitatea de a-mi organiza programul si de a gestiona administrativ si financiar Centrul Cambridge din Timisoara fara a astepta vesnicul “OK” de sus.

In timp, s-a dovedit a fi o alegere inspirata, insa, la fel de bine, putea sa fie un fiasco. Oricare ar fi fost evolutia, eu aveam nevoie de aceasta provocare pentru ca imi doream o mai mare libertate in luarea deciziilor, o implicare mai mare in viata familiei mele si oportunitatea de a folosi cunostintele acumulate pentru a crea si dezvolta propriul meu business.

 

Ce servicii oferi acum si cine sunt clientii tai?

Cambridge Centre Timisoara este un centru autorizat in pregatirea pentru examenele Cambridge, iar misiunea noastra este sa oferim o educatie de calitate in limba engleza, ajutandu-i pe cursanti sa-si dezvolte abilitatile lingvistice si sa obtina rezultate excelente la examenele internationale Cambridge English.

Oferim cursuri specializate de la incepatori pana la avansati, dupa un program personalizat pentru fiecare nivel de examen, astfel incat cursantii sa fie pregatiti sa obtina atestatele internationale cu succes. Marea majoritate a cursantilor sunt copii si tineri, dar avem si grupe de adulti, studenti sau angajati, manageri si antreprenori, care doresc sa-si imbunatateasca abilitatile de comunicare in limba engleza pentru a avansa in cariera si a-si extinde orizonturile profesionale. Este important de mentionat ca aceste atestate inlocuiesc examene scolare nationale si internationale, de la clasa a V-a si pana la admitere la master sau doctorat si sunt valabile pe viata.

Cu preturi accesibile, grupuri mici de cursanti si lectori autorizati si bine pregatiti, ne straduim sa oferim o experienta educationala excelenta. De cand a inceput pandemia, cursurile s-au mutat online, pe o platforma dedicata, dar suntem mandri sa spunem ca procentul de promovare al cursantilor nostri la atestatelor internationale Cambridge este de 100%, iar numarul nostru de absolventi a depasit deja 10.000.

 

Care a fost cea mai mare provocare in business pentru tine? Si cum ai depasit aceasta provocare?

Trecand peste subiectul “pandemie” , pot spune ca unele dintre cele mai mari provocari cu care m-am confruntat in business au fost adaptarea la schimbarile constante din piata si necesitatea de a inova pentru a ramane competitiva.

Odata cu avansul tehnologic si schimbarile de comportament ale clientilor, domeniul nostru a devenit din ce in ce mai competitiv si solicitant. Era esential sa ne adaptam rapid la noile tehnologii, sa dezvoltam metode moderne de predare si sa venim in intampinarea nevoilor clientilor.

Am introdus platforme online de predare, resurse digitale si aplicatii interactive pentru a face procesul de invatare mai accesibil si atractiv. In acelasi timp, am muncit la dezvoltarea echipei, care, dupa parerea mea este cheia succesului intr-un mediu competitiv. Am investit timp si efort pentru a construi si mentine relatii stranse cu clientii nostri. Feedback-ul lor ne-a ajutat sa ne imbunatatim serviciile si sa le oferim exact ceea ce cauta. Si, mai presus de toate, am invatat ca trebuie sa fim flexibili si deschisi la schimbare, sa experimentam si sa ne adaptam strategiile de business atunci cand a fost necesar.

Asa am reusit sa depasim provocarile si sa ne consolidam pozitia pe piata. Invatarea continua si dorinta de a ramane in pas cu evolutia tehnologica si nevoile clientilor sunt elemente esentiale pentru a avea succes intr-un mediu de afaceri competitiv.

 

Cum te-ai promovat la inceput (personal si afacerea) si cum te promovezi acum?

La inceputul afacerii, am fost constienta ca pentru a ne face cunoscuti si a atrage clienti, va trebui sa ne implicam personal in promovarea centrului. Am ales sa ne concentram pe cateva strategii cheie:

Prima ar fi relationarea cu clientii. Am pus mare accent pe a construi relatii autentice si de incredere cu clientii nostri. Ne-am asigurat ca fiecare cursant primeste atentia si suportul necesar pe parcursul invatarii.

Am insistat pe oferirea unor servicii de inalta calitate. Profesorii nostri au fost bine pregatiti si dedicati, iar metodele de predare au fost eficiente si personalizate.

O alta modalitate de promovare a venit din rezultatele cursantilor. Desi nu am urmarit sa ne promovam in mod agresiv, am incurajat feedback-ul si testimonialele pozitive din partea clientilor multumiti. Am inteles ca acestea pot avea un impact semnificativ asupra imaginii noastre.

In timp, am constatat ca rezultatele muncii noastre au vorbit de la sine si au adus tot mai multi clienti multumiti. De-a lungul timpului, am inceput sa fim recunoscuti in comunitatea locala drept un centru de invatare de incredere si de calitate.

In prezent, strategia noastra de promovare a ramas axata pe valorile fundamentale ale centrului: calitatea, personalizarea, relationarea cu clientii si rezultatele acestora. Cu toate acestea, am introdus si cateva metode de promovare noi. Aici as mentiona marketingul digital, colaborari si parteneriate, precum si evenimente speciale pentru a atrage atentia asupra serviciilor noastre.

Desigur, promovarea nu a fost niciodata scopul nostru principal, dar am invatat ca o abordare echilibrata, care pune accent pe calitate, relatii autentice si adaptabilitate la nevoile clientilor, poate conduce la cresterea afacerii intr-un mod sustenabil.

 

Ce iti propui pentru acest an si pentru urmatorul?

Activitatea noastra graviteaza in jurul anului scolar, asa ca, anul acesta l-am incheiat cu rezultate satisfacatoare. Desigur, mereu e loc de mai bine, dar obiectivele propuse au fost atinse. Pentru noul an scolar suntem hotarati sa continuam sa investim in calitatea serviciilor noastre, in excelenta. Vrem sa mentinem echipa noastra de profesori bine pregatiti si motivati, sa dezvoltam si sa integram tehnologia pentru a face procesul de invatare mai interactiv si captivant pentru cursanti. Vom acorda o atentie speciala consolidarii relatiilor cu clientii nostri existenti. Intelegem ca fidelizarea clientilor este esentiala pentru succesul pe termen lung, asa ca vom mentine comunicarea deschisa si vom oferi suport continuu pentru nevoile lor de invatare.

Unul dintre principalele obiective pentru urmatorul an scolar este extinderea Cambridge Centre Timisoara in noi locatii. Dorim sa ne dezvoltam prezenta in alte zone din oras sau chiar in alte orase din regiune, pentru a face serviciile noastre mai accesibile unui numar mai mare de cursanti. Ne propunem sa ne implicam mai activ in comunitatea locala si sa stabilim noi parteneriate cu scoli, institutii si companii pentru a promova serviciile noastre si a ne conecta cu noi potentiali clienti.

Ti-ai atins obiectivele pe care ti le-ai propus cand ai lansat afacerea? Daca da, ai ales unele noi? Daca nu, care e cea mai mare piedica?
Da, din punct de vedere al pozitiei Cambridge Centre Timisoara pe piata. Initial, principalul nostru obiectiv era sa oferim servicii de invatare a limbilor straine de inalta calitate, accesibile. Am dezvoltat programe de invatare eficiente, cu ajutorul unui personal bine pregatit si dedicat, ceea ce a dus la cresterea nivelului de satisfactie al clientilor nostri. Am construit o comunitate de cursanti si profesori, care impartasesc aceeasi pasiune pentru invatare si pentru limbi straine, iar asta ne-a ajutat sa devenim cunoscuti in comunitatea locala drept un centru de invatare de incredere si calitate.

Ca si administrator, daca ar fi sa citez unul dintre mentorii mei, obiectivele mele au fost nesimtit de mari, iar doua nu sunt inca bifate: programul de lucru pe care mi l-am stabilit initial si dorinta de a nu ma ingrijora pentru lucrurile pe care nu le pot controla. Dar lucrez la asta.

Asa cum am mentionat in planurile noastre de afaceri pentru acest an si urmatorul, ne propunem sa extindem gama de servicii, sa ne dezvoltam in noi locatii si sa consolidam relatiile cu clientii actuali. In fiecare etapa de dezvoltare a afacerii, vom evalua constant rezultatele si feedback-ul clientilor pentru a ne asigura ca ramanem relevanti si ca raspundem nevoilor in continua schimbare.

 

Te-ai confruntat cu auto-limitari? Cum le-ai facut fata? Ce sfaturi ai pentru cei care trec prin aceleasi temeri?

Da, ca si in orice domeniu, in antreprenoriat am experimentat momente de auto-limitare si temeri care au inclus sindromul impostorului, frica de succes si frica de esec. Aceste emotii sunt naturale si frecvente, dupa parerea mea, mai ales atunci cand te confrunti cu noi provocari sau atunci cand incerci sa-ti construiesti un nume intr-un domeniu competitiv.

Uneori, am simtit ca nu sunt suficient de pregatita sau ca nu merit pozitia pe care o am. Am invatat sa constientizez aceste ganduri negative si sa le contracarez cu dovezi ale realizarilor si competentelor mele. A fi increzator in abilitatile tale si sa accepti ca este normal sa nu stii totul te poate ajuta.

Cu succesul vin noi responsabilitati si presiuni. Am invatat ca este important sa accept ca succesul vine la pachet cu provocari, dar ca sunt capabila sa le gestionez. Am incercat sa imi mentin echilibrul, sa imi setez prioritati si sa imi amintesc de motivatia initiala care m-a determinat sa pornesc pe acest drum.

In mediul de afaceri, riscul de esec exista intotdeauna. Am invatat ca esecurile fac parte din procesul de invatare si ca pot oferi oportunitati pentru crestere si imbunatatire. Am luat decizii, am analizat situatiile si am invatat din greseli.

Toata aceasta tornada de emotii care vine la pachet cu antreprenoriatul este cat de poate de normala. Trebuie sa intelegi ca este normal sa te confrunti cu temeri si incertitudini. Nu te judeca pentru ceea ce simti, ci incearca sa iti imbratisezi emotiile si sa le gestionezi intr-un mod sanatos.

 

Privind in urma, ce ti-ai fi dorit sa stii cand ti-ai lansat afacerea? La ce nu te asteptai si ti s-a intamplat ca antreprenor?

Cand am deschis afacerea si am acceptat acest contract, nu stiam ca urma sa intru intr-o aventura plina de surprize si provocari amuzante. Ce mi-as fi dorit sa stiu? Ei bine, as fi vrut sa stiu ca planurile pot fi ca un puzzle. Am inteles ca nici cel mai detaliat plan nu va fi niciodata perfect. Adesea, trebuie sa improvizezi si sa gasesti solutii creative pentru a rezolva situatii neprevazute. E ca si cum ai rezolva un puzzle, dar cu piese care se schimba in timp real!

In fiecare zi esti intr-un roller-coaster emotional. Un moment esti pe culmile succesului si te simti pe nori, iar in urmatorul moment poti simti ca lumea se prabuseste. Dar, in cele din urma, m-am obisnuit cu aceasta senzatie si am invatat sa ma bucur de fiecare urcare si coborare. Trebuie sa inveti sa ai incredere in tine si in abilitatile tale. Mi-am dat seama ca, daca nu am incredere in mine, nimeni altcineva nu o va face.

Si sa nu uit de medicamentul minune: rasul. Da, afacerea poate fi uneori dificila si stresanta, dar am invatat sa nu uit sa zambesc si sa vad partea amuzanta a lucrurilor. Rasul e un medicament minune care te ajuta sa mergi inainte cu inima usoara.

 

Care ar fi top 5 sfaturi pe care le-ai da cuiva care vrea sa urmeze aceeasi cale, a antreprenoriatului?

Daca ar fi sa le pun pe toate pe hartie, cu siguranta ar fi mai multe, dar cele mai importante, in opinia mea, ar fi:

1. Fii pasionat si increzator! Gaseste o idee in care crezi cu adevarat.
2. Planifica si cerceteaza
3. Adaptabilitate si invatare continua
4. Gestionarea riscurilor si finantelor
5. Construieste o echipa de incredere.

 

Si sa incheiem pe o nota personala: Spune-ne 5 lucruri pe care nu le stie lumea despre tine.

1. Pasiunea pentru flori si gradinarit
2. Programul zilnic este completat zilnic in agenda
3. Am nevoie de fix 30 de minute pentru a savura aceasta bautura minunata.
4. Absenta abilitatilor sportive
5. Pot fi destul de… creativa in ceea ce priveste orientarea, deci se intampla sa ma pierd in drum spre destinatii.

 

Care e cuvantul care te defineste? Dar cuvantul care defineste afacerea ta?

Cuvantul care m-ar defini cel mai bine ar fi “dedicata”. Sunt o persoana implicata si dedicata in tot ceea ce fac, indiferent daca este vorba despre afacere, familie sau alte aspecte din viata. Imi place sa fiu prezenta si sa dau tot ce am mai bun, mereu.

In ceea ce priveste Centru Cambridge Timisoara, cuvantul ar fi “excelenta”, pentru ca aceasta este valoarea fundamentala care ghideaza fiecare aspect al activitatii noastre.

 

Sursa: PRwave

Antreprenoriatul feminim este pe drumul cel bun in Romania. Cu determinare, hotarare, atitudine proactiva, cu viziune si o strategie bine pusa la punct, tot mai multe femei aleg sa paseasca in lumea afacerilor. Pe tocuri, in business, nu este...

Data publicarii:
10.03.2021
Sfaturi femei de succes

1. MODALITATEA DE PARTICIPARE

In vederea inscrierii in concursul de desen cu premii “Santa Cambridge is coming to town”, participantii trebuie sa dea like paginii Cambridge Centre din judetul lui...

Data publicarii:
27.11.2020
regulament de participare concurs de desen

NUMBERS AND MATHS ARE PRETTY UNIVERSAL

Doing basic maths seems to be a pretty common thing—you do it, I do it, even very young children do it before they go to school, for instance, when they count marbles. This is also...

Data publicarii:
01.06.2020
Forty-Two or Two-and-Forty: Learning Maths in Different Languages